אנחנו כאן בשבילכם חייגו :

072-3719770

תכנון מס משתלם לעסק שלך

תכנון מס – כך זה משתלם לעסק שלך!

 

מדינת ישראל, בדומה למרבית מדינות העולם, מטילה על אזרחיה מיסים שונים אשר מניבים כספים רבים לקופה הציבורים, כאשר בין היתר ישנם מיסים המוגדרים כמסים ישירים וישנם מסים עקיפים.

 

המיסים העקיפים מוטלים על מוצרים או שירותים שונים ואילו מיסים ישירים מוטלים על הנישומים עצמם. מס הכנסה הוא אחד המיסים הישירים, ומרבית ההכנסות ממיסים למדינה מגיעים ממנו. מס זה מוטל על כל מי שמרוויח כסף בין אם הוא שכיר, עוסק מורשה, עוסק פטור, חברה ועוד. מס הכנסה מוטל על הרווחים ונקבע על פי חישוב שנתי מסודר כך לדוגמא שכיר יכול לעשות תיאום מס בסוף שנה במקרים בהם יש לו מקורות הכנסה ממספר מקומות, ואילו חברה משלמת, במקרים רבים, מקדמות מס על חשבון המס הסופי שמחושב בסוף חודש דצמבר כל שנה.

 

תשלום מס מופחת ככל האפשר

 

בקרב חברות ואנשי עסקים מקובל לבצע תכנון מס שמטרתו היא תשלום מס מופחת ככל שניתן בנסיבות שונות. מדובר על פעילות חוקית שמנצלת סעיפים בחוקי המיסוי וזאת עושים על ידי ניהול ההכנסות וההוצאות, הרווחים וההפסדים בצורה מושכלת ומקובלת, כך שהחשבונאות העסקית תהיה תקינה והמס המשולם יהיה בהתאם לפעילות העסקית.

 

ניתן להבחין במספר פעולות שמסייעות לרוב להפחית את המס:

 

  1. מימוש הפסדים לפני סיומה של שנת המס.
  2. הגדלת הוצאות בסוף שנת המס על ידי רכישת חומרי גלם.
  3. תשלום דיווידנדים לבעלי מניות.
  4. הענקת בונוסים לעובדים נבחרים.
  5. הקדמת תשלומים לספקים.
  6. תשלום מקדמות לפרויקטים עתידיים ועוד – הכול כאמור בהתאם לחוק.

 

תכנון מס בהקשר השלילי

 

תכנון מס מוזכר פעמים רבות בהקשר שלילי והדבר נובע מדרכים שונות ולא תמיד מקובלות של גורמים עסקיים להימנע ממס. מדובר על מהלכים הנחשבים ללא מוסריים ואחרים שהם על גבול השטח האפור.

 

דוגמאות בולטות לכך הן למשל רישום במדינות שמהוות מקלטי מס, רישום הכנסות מישראל על חברות זרות, רישום בעלים זר במקלטי מס, רישום הכנסות מישראל כאילו מקורן או יעדן הינו מדינה זרה ועוד. אלו הן פעולות שרשויות המס מתנגדות להן, או לפחות כאלו שיש עליהן ויכוח. במקרים רבים, מתנהלים דיונים בין הרשויות לנישומים על כספים אלו וחלקם אף מגיע לבית משפט לצורך הכרעה. במקרים בהם מדובר בסכומי עתק, המחלוקות מתבררות ברמות הבכירות ביותר של הארגונים.

 

ייעוץ ותכנון מס מקצועי ומדויק

 

תכנון מס יעיל ונכון מתחיל כבר בבחינת צורת ההתאגדות של העסק – כלומר החלטה על הקמת חברה, אגודה שיתופית, שותפות, עסק משפחתי וכדומה. ישנם עסקים כמו חברות בהם יש גמישות רבה יותר בתכנון מס. בעסקים משפחתיים למשל ניתן לפזר את הוצאות השכר על בני משפחה העובדים בעסק.

 

תכנון המס מנצל פרצות חוקיות ואחרות כדי לשלם פחות מיסים אבל יש צורך לעשות זאת בתדירות וצורה נכונה ללא הגזמה כדי לא להיקלע לדיונים מיותרים מול רשויות המיסים. במרבית המקרים מומלץ מאוד להסתייע בשירותיהם של בעלי מקצוע מנוסים ובקיאים בתחום דוגמת רואי ומנהלי חשבונות או עורכי דין המתמחים במיסוי אשר יכולים לסייע לכל דורש בנושא ולספק לו מידע יסודי ומלא, טיפים והנחיות מתאימות כיצד לפעול נכון. כך תוכל לממש את הזכות לתכנון מס בצורה חכמה ומשתלמת לטובתך…

 

>> מעוניין לבצע תכנון מס משתלם לעסק שלך? לחץ כאן.

קידום אתרים
דילוג לתוכן