אנחנו כאן בשבילכם חייגו :

072-3719770

השוואת מחירי חברת אחזקה וניהול מבנים

בשנים האחרונות, מאוד קשה לנהל את הבניין בצורה האידיאלית ביותר. אחראי על הסדר והניקיון בבניין הוא וועד הבית, והדיירים עושים את חייו לא קלים. אחזקת הבניין עבור וועד הבית היא משימה לא פשוטה, תמיד קיימים סימני שאלה והרבה מאוד אתגרים. מפה לשם, הוקמו חברות שעוזרות לוועדי הבית להחזיר את המושכות לידיו. שכירתה של חברת ניהול מאפשרת לוועד הבית ולדיירים שקט נפשי, וניהול נכון ואפקטיבי.

אז כמה צריך לשלם על ניהול ואחזקת מבנים? בואו נדבר על זה.

גודל הבניין

הצעת המחיר עבור אחזקה וניהול מבנים מורכבת מגודל הבניין ותחזוקתו העתידית. אם תנסו לעשות את שיעורי הבית שלכם, ותבקשו הצעת מחיר לתחזוקת הבניין, תמיד תתקלו בשאלה: "עד כמה הבניין שלכם גדול"? כל חברת ניהול ואחזקות תשאל את השאלות הנכונות, וזאת השאלה העיקרית. גודל הבניין מורכב מסביבתו הציבורית (גינות וחניות), מכמות הקומות, ומהיבטים נוספים שעשויים ליצור עבודה לחברת הניהול. לרוב, בניין שמונה כ- 3 קומות, יעלה פחות מתחזוקה של בניין של 7 קומות. ע"פ היגיון, ככל שהבניין יותר גדול, כך הצעת המחיר תהיה מפורטת ורחבה יותר.

איכות החברה והניסיון שלה

דעו את האויב, או במקרה הזה – את חברת הניהול שאתם מעוניינים לחתום איתה חוזה. איכות החברה והניסיון התעסוקתי שלה משפיע רבות על הצעת המחיר הסופית, ככל שהחברה תהיה איכותית ועם ניסיון רב יותר, כך הצעת המחיר תהיה יקרה הרבה יותר. ע"פ ניסיון, חברות של 15-25 שנה יגבו מחיר הרבה יותר גבוה מחברות בעלות ניסיון של 5-8 שנים. חברת ניהול שמוכרת בתחום, תהיה הבחירה הטובה ביותר עבורכם, ויחד איתה, המחיר יהיה לא זול במיוחד. הניסיון והאיכות של החברה חשובים מאוד, ולכן יש לבחור בחברה הטובה ביותר מבין כל המדדים – מדדי האיכות והניסיון. יחד עם זאת, זכרו ודעו מהו התקציב שלכם, בחרו בחברה שמתאימה לסדרי הגודל שאליהם אתם מכוונים.

כמה אתם צריכים לשלם

חברת ניהול ואחזקה אף פעם לא מספקת מחירים כלליים עבור כל שירותיה הנלווים. חברת הניהול בוחנת את השטח, ומציעה תוכניות מותאמות בהתאם לצרכיהם של הדיירים והבניין. לאחר בחינת כל המקרים, כל האפשרויות, והדרישות בשטח החברה מכינה דו"ח והצעת מחיר סופית להתחלת העבודה. לחברת ניהול יש עשרות שירותים נלווים – החל משירותי ניקיון, ועד לתחזוקת גינות, מערכות אבטחה, ביטחון ושמירה, ושלל שירותים משלימים נוספים. אם ההינו צריכים לתת הערכה מסוימת, בניין ממוצע סטנדרטי משלם כ- 3000-5000 ₪ עבור ניהול ותחזוקה שכוללים: שירותי ניקיון מקיפים ויסודיים, תחזוקת גינות ומערכות השקיה, שירותי אבטחה מקיפים ומצלמות אבטחה, מספר מוגבל של תיקוני הנדימן, ושירותי גבייה ותשלומים לוועדי הבית.

לעומת זאת, בבניינים קצת יותר רשמיים ועשירים שבהם ישנם 10-15 קומות, עלות הניהול והתחזוקה יכולה גם להגיע עד ל- 10,000 ₪ באופן ממוצע עבור כלל השירותים ותוספות נדרשות. לידיעתכם, כל הצעה וכל פרויקט לגופו, זה המודל שבו חברת ניהול עובדת במשך יותר מ- 20 שנה. בנוסף, ישנם עלויות צדדיות שתצטרכו לשלם מעבר לתחזוקה והניהול השוטף – שימוש ותחזוקה של גנרטורים, שמירה ואבטחה מקיפה 24\7, בדיקות קרינה והדברה שנתיות, איטום וסיוד במקרים של בעיות, ועוד.

אי אפשר באמת לדעת במדויק מהם המחירים הכוללים לכלל השירותים הנלווים של חברת ניהול, מה שכן, אפשר לשער ולהסיק מסקרנות לשירותים הנדרשים ולמחירים המשוערים. לקבלת מחירים קצת יותר מדויקים, יש לפנות לחברות ניהול לשם הצעת מחיר מדויקת.

סוג השירותים שאתם צריכים בבניין

בניינים רבים דורשים משאבים שונים, צרכים שונים, ודרישות שמשתנות משנה לשנה. ברוב המוחלט של המקרים, ישנם שירותים שנצרכים ע"י מרבית הבניינים, שהם מתומחרים ע"י חברת הניהול והאחזקה. אחזקת מבנים איננה פשוטה, מצריכה הרבה מחשבה וחישובים, והדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא לשכור חברת ניהול מבנים. אז מהם סוג השירותים שאתם צריכים בבניין? הנה כמה מהם:

  1. גבייה ותשלומים – חברת ניהול מבנים מספקת את עזרתה ביישוב מחלוקות בין דיירי הבניין לבין ועד הבית הראשי. ועד הבית נעזר בשירותיה של חברת ניהול לצורך גבייה ותשלומים, ובמקרים רבים גם לפתירת מחלוקות וסכסוכים.
  2. שירותי ניקיון – שירותי הניקיון הם מאסט בכל הקשור לניהול ואחזקה של הבניין. לוועד הבית אין תמיד זמן לנקות ולתחזק את הבניין בצורה השוטפת, וכאן נכנסת לתמונה חברת הניהול. החברה דואגת להעסיק עובדי ניקיון לשלל משימות בבניין – החל משטיפה קומות הבניין, חדרי המדרגות, ועד לניקוי חיצוני וכמובן ויטרינות.
  3. אחזקת גינות – בניין מטופח ונקי חייב להגיע גם ליסודות הגינות והסביבה הירוקה והחיצונית. לא לכולנו יש את הזמן והידע לטיפול הצמחים והגינה, ולשם כך חברת הניהול דואגת שגננים מקצועיים יבקרו בגינה ויתחזקו אותה מפעם לפעם.
  4. תיקונים כלליים – במהלך השנה, מתרחשים המון נזקים בפנים הבניין. חברת הניהול, תדאג שהבניין יעבור בדיקה ובמידת הצורך גם תיקונים מפעם לפעם. לרוב, מדובר בתיקונים כלליים של הנדימן מקצועי – החל מעיצוב בסיסי של חדרי המדרגות, תיקוני שפכטל, צביעת הקירות, ועוד.
  5. ציוד כיבוי אש ואבטחה – בכל בניין שמכבד את עצמו ואת הדיירים, ישנם מערכות אבטחה שמותקנות בחדרי המדרגות, וכן גם ציוד לכיבוי אש וביטחון. לרוב, הדברים האלה מפוקחים ומותקנים ע"י חברת האחזקה שדואגת לתפעול הנכון של הבניין.

אלה הם חמשת השירותים הנדרשים כמעט בכל בניין במדינת ישראל. אם אתם חושבים שאתם זקוקים לשירותים נוספים, ציינו את הדרישות הנוספות בהצעת המחיר הראשונית לחברת הניהול. בחירתה של חברת הניהול חייבת להיעשות בצורה הרצינית והיסודית ביותר – החל מבדיקת הרקע, הניסיון המקצועי שלה, והביקורת. מקווים שמאמר זה עזר לחלק מכם, אתר משתלם לי מספק לכם השוואת מחירים בשלל תחומים – השוואת שירותי בעלי המקצוע, השוואות מהתחום הפיננסי, ועוד. באתר משתלם לי, תוכלו לחסוך כמויות מטורפות של זמן וכסף, ובכל שאלה אנחנו לצידכם.

קידום אתרים
דילוג לתוכן