אנחנו כאן בשבילכם חייגו :

072-3719770

אחת ולתמיד – דגים טריים או קפואים?

כל מי שמבקר היום בסופרמרקטים גדולים יכול למצוא שלוש אופציות לרכישת דגים. אופציה אחת קופסת שימורים, דבר שיכול להתאים לארוחות בזק, כריכים או סלטים. כך למשל אפשר למצוא טונה, סלומון, סרדינים, מקרל ועוד שורה ארוכה של דגים. אופציה שנייה היא דגים קפואים שנמצאים בתוך אריזת ואקום ואפשר למצוא אותם, בדרך כלל, במקררים שבאזור הבשר הקפוא, והאופציה השלישית היא דגים טריים אשר מגיעים אל הסופר מדייגים שדגו אותם באותו יום.

 

במאמר זה אנחנו נבחן את השאלה, מה יותר נכון לקנות, דגים טריים או דגים קפואים. לפני כן צריך לומר, לא בכל מקום נוכל למצוא דגים טריים, ההיצע של דגים קפואים הוא הרבה יותר גדול וגם אם אנחנו מוצאים מקום שמציע דגים טריים, רצוי מאוד לבדוק מה האמינות שלו, על מנת שנוכל להיות בטוחים שאכן מדובר בדג כזה ולא דג קפוא שנמכר על תקן דג טרי.

 

חשוב להדגיש נקודה נוספת והיא, כשאנחנו רוצים לקנות דג טרי, מן הסתם בכל יום נתון זה יכול להיות דג אחר. זה תלוי מה דגו באותו יום. זאת להבדיל מדגים קפואים, שיש רשימה ואנחנו יכולים להיות בטוחים שנמצא את כל אחד מהדגים במקפיא. במקרה של דגים טריים, זה עניין של מזל.

מה עדיף לנו לבחור דג טרי או דג קפוא?

הנקודה הראשונה שקל להבחין בה כשמדברים על דג קפוא זה כמות הקרח שיש סביבו. כל מי שקונה דג כזה יכול מיד לשים לב, שהמשקל נטו הוא הרבה יותר נמוך ממה שנראה בגלל כמות הקרח שעוטף את הדג. מה עוד שהרבה פעמים מוזרק אל תוך דג מים, בשביל לשמור עליו, וכך כמות הבשר שיש בדג היא הרבה יותר נמוכה ממה שאנחנו נוטים לחשוב.

 

הנקודה השנייה היא הטריות. דג טרי, ברור מאליו שהוא כזה, מה שכן צריך לאכול אותו במקום בשביל ליהנות מכך, דג קפוא הוא לא, ואז עולות שאלות לגבי מועד האכילה, כמה זמן ניתן לשמור עליו, מן הסתם גם המעבר ממקום למקום עלול לפגוע באיכות שלו.

 

הנקודה השלישית שאנחנו צריכים להתייחס היא האיכות. בסופו של דבר, אין דבר יותר איכותי מאוכל טרי, לא משנה אם זה דג או כל דבר אחר. דג טרי שמבשלים במקום הוא הרבה יותר איכותי מאשר דג שנמצא בתוך שקית ואקום ושוכב זמן מה בתוך המקפיא.

 

חשוב לומר, אומנם דגים הם מאכל מאוד בריא שמכיל אומגה 3, סידן, חלבונים ועוד, אך סביר להניח שבדג טרי אנחנו נהנה מאותם מרכיבים הרבה יותר מאשר בדג קפוא שהכניסו לו מרכיבים שונים בשביל לשמר אותו.

 

נקודה אחרונה, דגים קפואים עוברים תהליך הכשרה שגם הוא משנה את מבנה הדג ועלול לפגוע באיכות שלו.

 

לסיכום, נכון יותר לרכוש דגים טריים גם אם מחירם גבוה יותר מדגים קפואים.

קידום אתרים
דילוג לתוכן